Alla inlägg under februari 2018

Av hundkvinnan - 26 februari 2018 18:15

12 februari...måndag. vintern tillbaka. snöade massor. en viss hund var överlycklig.

tid hos läkaren på eftermiddagen . huddinge sjukhus.   hon var helt förskräckt över hur längsamt det gått  mitt fall. men nu hände massor på en gång. helt slut på hemvägen...nej berättar ej vad som gjordes...

handla lite på Pulsen i Flemingsberg. Fasiken vad billigt allt är här.


13 februari tisdag. semmeldag.... vi köpte inga. mådde skit idag ,så inte mkt blev gjort. ONT ONT ONT


14 februari valentindag. onsdag vi käka en del gottis då sonen o jag hehe. Danska prins Henrik dog i dag... Drottningens man. skrev en hel del på FB.


15 februari.  torsdag skolskjutning i florida usa. 17 döda o 50 skadade. hemskt.                                                        jag blev förkyld för första gången på 4 år men jäklar vad det smällde till. ganska däckad.


16 februari.fredag gick en snabbis till kyrkans cafe trots sjuk. fortfarande förkyld.Inte snorig o halsont men feber o svag.. Kollar på Tom o jerry på dvd. postkodmiljonären o sen på spåret. Låg på soffan hela kvällen. det är bajs att vara så lååååg. sonen tog hundarna självklart..



Av hundkvinnan - 19 februari 2018 18:00

Förra inlägget hamnade inte på facebook men finns ju här haha..                                                                        Torsdag 8 februari    Båda var sjuka idag. Sonen gjorde lunch o jag middagen  7 timmar senare. Riktigt däckade idag. han var hemma från universitetet. bara hundpromenader idag.


Fredag 9 februari. Kyrkans cafe. Fikade, hittade sopptalrikar. skitfina. o en bok. kollade postkodmiljonären o På spåret på tv. Fortfarande dassiga....


Lördag 10 februari. kollade dvd när jag kom på att flumhuset hade gratishelg igen. Sonen o jag knata iväg direkt. bara 50 min kvar till stängning. Han hittade massa böcker o jag med.. Även en planch,, prydnadshästar, juldekorationer o en vikt som vi tränar jättemkt med..

Mello del 2. inte mkt att hurra för.

Ett flygplan krasha i ryssland. 71 döda.... Hemskt


Söndag 11 februari. Tvättstugan som sonen tog. jag diskade, rastade hundar ,skurade köksgolvet o bytte gardiner i köket. kollade tv o slappade på kvällen. SNÖADE MKT igen....

Av hundkvinnan - 14 februari 2018 18:00

Lördag 3 februari.  Var i Tumba 10.50 Gick till Ldl o handla. Fick samtal att Flisa o Leffe var framme också. Gick till Tumba Gymnasium. Flisa köpte en lite porlinsbjörn o en dvd box med HELAN o HALVAN till mig. Jag köpte serien En fölorad värld från 80 talet,, en gammal gunghäst spargris, o en mjukdjurcollie till ig själv.


mello deltävling 1. OJ  inte bra alls..... mår illa... hahahaha


Söndag 4 februari Kolla en helan o halvan film på 69 minuter. tvättstuga sen


Måndag 5 februari. intevjUvad i telefon. Blir det en gång per år. Med i en studie.. Annars en tråkig dag.


Tisdag6 februari- sonen till käftis. käkade EN JÄTTESMARRIG sparris soppa. sen stack han till skola. jag kollade 2 avsnitt av En förlorad värld.


onsdag 7 februari.. Båda sjuka idag. klarade typ av hundrastningar bara.. kollade 2 avsnitt av vänner. mkt seega...U

Av hundkvinnan - 7 februari 2018 18:30

Måndag 29 januari

idag  skulle pappa ha fyllt 80 år  men han dog för 8 år sen. som 72 åring alltså. När han var 62  fick han en hjärnblödning o dom sista 10 åren var han som ett barn som bara log hela tiden. sonen var  runt 1,5 när det hände.


Flisa ringde som hon gör nån gång i veckan. Hämtade kloslipen som kommit efter 4 dagar.


Tisdag 3o januari. 1 år sen älskade Charlie dog. sån ångest i minkropp när jag tänker på vad som hände. ringde bagarmossen 10ggr inget svar. ringde vårsta 8 ggr inget svar. i gnesta var inget öppet, charlie dog på soffan hemma.sonen smekte frambenen o huvet. jag bakbenen o svansen. jag minns när sonen sa: han andas inte mer....jag var i sån chock.tankarna flög åt alla håll. kommer ihåg att vi la honom bekvämt. lät alla djuren se honom. vi fickvänta 11 timmar innan han blev hämtad.sonen hjälpte till att bära ner honom. Jag var bara TOM


onsdag 31 januari. sonen skaffa konto på handelsbanken. 


Torsdag 1 februari. idag är det 1 år sen katja dog. ja 2 dagar efter charlie. hon hade juvercancer.  hon mådde mkt bra.  plötsligt blev hon värre så det blev akut till veterinär.

jag var helt slut nu ... broccoli paj o kaffe. kollade vänner med sonen.


fredag 2 februari. handlade en del frukt o grönt. kollade postkodmiljonären. skulle kollat på spåret men tååål inte Malena ERhman..Blääääääää hycklare.


Nästa gång blir det om när jag, Flisa o Leffe var i Tumba

Av hundkvinnan - 5 februari 2018 18:00

LÖRDAG 27 januari... Å kte så jag var framme 12. 40. Flisa o ylva väntade på Torget. Vi gick först till Myrorna. oj 2 våningar med prylar. hittade en fin solfjäder, en tavla som hette Huldah o 3e säsongen av vänner kuuuul. Måste tllbaks hit nån gång. googla lite på tavlorna o köpa mer serier.

sen bjöd tjejerna mig på restaurang silvias, käkade aburgine gratäng med ris. Det var löjlogt gott,,

handlade lite på Prisma... oj vad folk det var. Löne helg o allt. Fick nästan nevsammanbrott.


hemma hos Flisa blev det några martinis under kvällen och massa käk... herreguuuud va käk.... sprack både fram o baaak...     Vi var uppe länge o snackade. sov nog 3 timmar. mådde jätte dåligt på morgonen när jag gick upp. Flisa förökte ge mig frukost men kunde inte ta nåt alls.

söndag 28 e januari... åkte hemåt vid 9 tiden. kom hem på 1,4o h....( sonen tog hand om vovvar o katter hemma,)


sov inget  hemma. rasta hndar.. vila mkt


på kvällen lärde jag sonen att göra hemma gjorda pizzor. varsin gjorde vi. svingoda.


kaffe ,pizza o 3 avsnitt av vänner.


Mkt trevlig helg... vilket nästa helg också blev...... hehe höres

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards