Alla inlägg under oktober 2022

Av hundkvinnan - 4 oktober 2022 13:44

Må 24. Januari. Inte kallt alls

Tisdag  +2c. Vi fick pengar så handlade lite.


Onsdag. Tog en tur till grannstaden. Handlade lite smått och gott i olika affärer.


Fredag. Sonen hade föreläsning hemma på datorn. Jag gick till caféet.. När jag kom hem åkte sonen till grannstaden och klippte sig.


Lördag. Pappas födelsedag i himlen. Åkte en tur till Tumba. Lite kul att se o handla i andra centrum.


Söndag. 5 år sedan älskade Charlie dog.  Jag fixade mat och fika under dagen. Och städade. Sonen tog tvättstugan och alla hundpromenader.

Av hundkvinnan - 4 oktober 2022 13:26

Mån 17 januari. Sonen borta 15 timmar. Det här sägs vara den mest deprimerande dagen på året.


Tis och ons..ca +5c. Molnigt


20 januari. SNÖAT MASSOR i natt. Det enda man hör är plogbilar.


21 fredag. Kramens dag. Tog mig ner till caféet..

Ganska trevligt där.

22 januari lördag. Stor demonstration i Stockholm. Jätte mkt folk. Runt 14 tusen sa polisen. Kul.


23 sonen tog tvättstugan och alla hundpromenader.

Jag lagade mat, städade och gick och handlade.




Av hundkvinnan - 4 oktober 2022 13:03

Vecka 2.

Måndag 

Sonen var borta 9 timmar.

Jag o Danny pysslade hemma. Fortfarande vinter et ute.


Onsdagen fyllde blinda katten 19 år.

Sonen borta 9 timmar.


Torsdag. Sonen borta 14 timmar.tjugondag knut.


Fredag sonen borta 8 timmar. Gottis och serier på kvällen.


Lördag. Tulpanens dag. Vackra blommor.

Ångtvättade 18 köksluckor och 7 lådor.

Tog det lugnt sen på kvällen.


Söndag hade vi tvättstugan. Nu är all snö borta.



Med borta menar jag antingen hans jobb eller universitet. 




Av hundkvinnan - 2 oktober 2022 21:40

Jag minns det som att det fanns snö. Att det var vinter. Hunden är alltid lycklig när det finns snö.

Alla pynt utom vissa ljus blev kvar. Jul gardiner åkte av.. 

Jag jobbade väldigt mycket politiskt. Väldigt mycket.


Sen på helgen fyllde jag år.. Blev tårta och läsk. 

Annars tog vi det lugnt. Behöver inga partyn.

Bara jag har mat o bra serier att se på är jag nöjd.



Av hundkvinnan - 2 oktober 2022 12:27

Om jag ska vara helt ärlig så minns jag ingenting av sista veckan av 2021. 

Lugn och skön. Vi var hemma.

Mkt gottis o filmer. 

Nyårsafton minns jag var extremt lugnt här ute

Hoppade på en mkt bättre nytt år


Dom första 2 dagarna av 2022 gick i samma anda. 

Skönt att alla storhelger var slut.

Plockade bort lite pynt varje dag sen 27 december.


Ovido - Quiz & Flashcards