Alla inlägg under april 2018

Av hundkvinnan - 23 april 2018 18:45

13 aprilpå natten var helt galen Helikopter som slickade taken på husen jättelänge. tydligen jagat en knarkpåverkad biltjuv ända från skärholmen. dom fick honom. vid tågstationen


På dagen gick jag o fika på kyrkans cafe. hittade en fin bok. tog det lugnt resten av dagen . godis o tv på kvällen.


14 april Lördag. Loppis på församlingshemmet. köpte bara godis. skvallrade med massa folk.

kolla tv på kvällen. sover ju aldrig...... Fint väder.


15 April.söndag jätte jätte trött. slappa o små sov på soffan. Ute med Danny är alltid kuuuul. Orkade inte åka nåntans idag


16 April Måndag. tränade hårt idag. Lite för hårt tror jag oooh. köpte linschips på konsum. skiiitgoooda


17 April Tisdag. sjukhuset ringde o jag fick provsvar... hade även tid hos min läkare 11.30 fick mera provsvar. han var mkt orolig över mitt blodtryck. Högt som fasiken. Inte bra alls trots medicin...

sonen var ju på universitetet så jag fixade hemma. han kom hem 22.30 vi fikade.

 sov ganska länge denna natt




Av hundkvinnan - 16 april 2018 18:30

 Vi har försökt anpassa Danny till att bli ensamhund.Det går bra men han undrar ju. Vi turas om att gå ut med honom. ungefär lika mkt... vädret börjar ju bli mkt bättre o varmare. jag har börjat bygga muskler på Dannys smala bakben också. klättrar o hoppar. så där som jag gjorde med Charlie


Måndag 9 april. Rastade Danny i det fina vädret. lite frulle. sen upp o träna på gymet i en timme. käkade lunch med sonen. en tur till till centrum på kvällen


Tisdag 10 April. Härlig promenad med Danny. han fick springa lös jättemkt. hade såååååå kul. sonen åkte till universitetet. jag städa o kolla serier på tv. vi käkade mkt sen middag ihopp vid 22..


Onsdag 11 april Underbart solig promenad med Danny. han fick klättra i charlies gamla backar.. hahahaha han hade liiite för bråttom ner. åkte arselkana för att bakbenen inte hängde med. han lär sig snart. oj vilken fart han sprang med idag. gällde att hålla undan. Både jag o sonen var lediga. turades om att rasta danny o laga mat o allt annat vardagligt....


torsdag 12 April.. Vårvarmt. sonen rasta Danny. jag var lite dålig på morgonen.  han stack till plugget sen. jag gick till gymet ändå. träna lite lättare i 50 minuter.. Rastade Danny men sen la jag mig på soffan. så trött o matt. Flisa ringde..


sonen kom hem vid 18. käkade ihopp. sen pluggade han hela kvällen. jag kollade på tv o gosa med djuren.


nästa gång blir det om kyrkfika o polispådrag

Av hundkvinnan - 9 april 2018 17:39

oj varit borta 6-7 veckor nu....jäklar vad mkt som hänt. allt kom som vanligt utan förvarning. krasch bom bang. i slutet på februari blev jag mkt dålig. höll det hemligt på sociala medier. Har blivit av med min fb sida sen nån idiot anmälde mig. skaffade en ny förstås hahaha. håller på att plocka tillbaks gamla vänner. går långsamt då mitt minne inte är den bästa då da. men ett 30 tal är på den nya numera


Har börjat träna 2 ggr iveckan så jag kan gå normalt igen. älskar dom passen. gjort 7 såna pass nu.


23 mars åkte finaste Nero hunden till himlen för att vara Charlie. Det gick inte längre, bakbenen bar inte mer. En hund på 71 cm som blev 12år o 8 månader. Finaste skithunden du lämnade ett enormt hål efter dig.


sonens katt skrek rakt ut i 4 dygn av ren sorg. det hemskaste läte jag hört. Hon älskade honom sjukt mkt. vi turades om att bära runt på henne. hon är lugnare nu....


Påskafton var jag bjuden till Skärholmen. vi var 6 st. middag o massa gottis. sonen var hemma med djuren. En mkt trevlig kväll .


Liten sammanfattning blev det nu. kommer kanske tillbaks på onsdag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards