Alla inlägg under juni 2016

Av hundkvinnan - 30 juni 2016 14:15

Denna vecka 26 är o blir mkt aktiv om kroppen min vill.

Måndagen var det möte som jag då tyckte gick ok, men dan efter tog hon tillbaks allt. hmmmmm bitchar.


Tisdag skulle jag åka till grönan o köpa gröna kortet men men.... villle glutta lite på albin o mattias också... en stund. gillade honom i EMD o i Lets dance. men som sagt urk min kropp la av ..helt .. såååå slut. matt.

Flisa ringde ju som nästan varje kväll o det är ju kuuuul. sen Morden i midsummer o helt hysteriskt på tv. Första gången sonen såg helt hysteriskt...gud vad han garva


Onsdag var tryckande... sprutade vatten på charlie o mig hela tiden. handlade lite mat sen orkade jag inte mer än det vanliga med djuren. Helvetiskt ont i foten hela kvällen o natten.



Nu är det torsdag o jag ska på möte med mammas sjukhus. skitvarmt ute..

kommer bli en skitkul helg om jag orkar men skriver om det på måndag.. Ha det....

Av hundkvinnan - 28 juni 2016 15:48

Mamma åkte ambulans till sjukhuset på onsdagen. Mkt bättre nu, men var o tömde kylskåpet i hennes lägenhet o tog med katten hem på torsdagen. så jäkla trött när jag kom hem


Fredag: Natten gav mkt mkt regn. Mkt tveksam om jag skulle åka nånstans. men men vid 17  började jag min resa  mot skärholmen. var framme 18.30 Blev bjuden på pizza, skitgott. sen var vi 6 stycken som tog några öl / cider.

Runt 20.15 böjade 4 av oss gå mot ola. Han bor i en bottenvåningslägenhet med tomt.. kent var redan där.

Så var vi 6 st igen som satt o snacka o skratta i den härliga midsommarnatten.

23 var jag tvungen att dra. lång o mkt krånglig väg hem idag. 01.30 var jag hemma

efter kaffe så tog jag hundarna på en runda.


Lördag:Midsommardagen...Helvetiskt varmt...+30 grader..... ett jättejobb att hålla charlie sval.

Pratade mkt med sjukhus peronal. Åkte senare till morsans lägenhet o städade massor o åter massor.


Fortfarande sur på syrran som direkt sa att hon inte skulle ta morsans katt. kan vi inte avliva den säger hon. faaan vilken människa hon är. jag åkte ju o hämta den så fort jag fick höra att ingen ville ta hand om den.

ja hon är mkt mkt gammal men frisk o oj vad hon piggna till här hos mig. händer ju nåt hela tiden. hon har ju varit själv i typ 15 år .... men lufsar hon runt både hundar o katter utan att vara rädd.


Söndag: Mkt vinglig o darrig. bara hundrastning o handla idag. sonen fick ta tvättstugan men inte så mkt tvätt.


VARFÖR SOVER JAG SÅ DÅLIGT??

Av hundkvinnan - 21 juni 2016 16:04

I den eftergymnasiala utbildningen jag gick så gjorde vi en resa per år.

Första året åkte vi till dalarna med buss. Hade mkt migrän på denna resa så minns ej mkt men...minns siljan,,silvergruvan.carl larsson gården,Falun...ja mkt var det.

vi spelade mkt poker på resan. umgicks mest med irländskan. o ja han jag var kär i o hans kompis..


Andra året så åkte vi till skåne. åkte runt mkt.Skanör Falsterbo,Lund,Malmö. I malmö blev jag mordhotad med en stor kniv på natten. vi åkte över till Dragör i Danmark bara över dagen. umgicks mest med min grekiska killkompis. han var så rolig o nej vi var aldrig ihopp nånsin.


Sista året tog vi bussen hela vägen till Skagen i Danmark.Skitrolig resa. minns knappt vad vi gjorde men att vi som grupp hade mkt roligt.  irländskan var piss sur under hela resan så umgicks bara med min grekiska vän..ja mest.

Galleri,ankarströmska huset. o jaaa havet. underbart vackert. vi var där skagerack o kattegatt möts. snyggt spektakel.

minns den som en minnesvärd o rolig resa.

Av hundkvinnan - 20 juni 2016 16:59

Denna junihelg har varit helt ok. Fredag kväll kollade sonen o jag på tv ihopp med en skål popcorn.

Lördag regnade men inte forsade.. På kvällen runt 17 började jag åka mot skärholmen o var framme18 15. jäkla trappor upp till berget där hon bor....puh.  Mkt kramar blev det. Vi var 4 stycken denna kväll. Hemlagad skitgod pizza.

Jag drack cola dom andra vin eller öl. oj jisses proppis. skratta mkt denna kväll. höll på att ramla av stolen guuuud.


Den enda killen var mkt stor i munnen denna kväll hahaa mkt att berätta. sen kaffe o dammsugare o negerbollar.

så småningom chips med 2 sorters dipp. tyvär..... var jag tvungen att åka tidigt för att hinna med sista tåget till landet. men hej blev ju 3,5 timmar i alla fall


Så buss,,tåg o tåg senare så var jag ute i buschen o klockan var 00. 15.

stannade o pratade med han i tågluckan i 20 minuter..kul kul.

Hem o rasta hundar.sååå slut.


söndagen sa kroppen ifrån ordentligt. fy vad illa jag mådde. spelade bingo lotto på kvällen men vann inget förstås.

Gäspar käkarna ur led.

Nää nu planerar vi mot midsommar...

Av hundkvinnan - 16 juni 2016 15:27

Idag ska jag berätta om en resa hem från finland med viking line. helt ensam o hade astråkigt. Såg en tjej som också var ensam så började prata med henne. trevlig. När jag tittade omkring så såg jag at det var många som reste ensamma.

Började bjuda in folk till vårat bord..Det gick bättre och bättre.


Tillslut var vi 5 svenskar o 4 finnar som hade kul tilsammans. jag fick översätta ibland när folk inte förstog varandra. haha men kuuul.

Bandet som spelade kom från italien. Till o med dom kom till vårat bord en paus. oj söt sångare i bandet.

Vi efterfestade lite i en av killarnas hytt men vid 03 gick jag o la mig..

Vi hade alla lovat att käka frukost i hopp klockan 09 o säga hej då..


Knappt jag kom upp men släpade  mig dit vid 09. Fick ett jättevälkommnande. haha.  Alla skrek mitt namn i köööör

Kul grej men hej då o alla åkte vidare.

Exakt 20 år sen....



( om jag ska tala om en hemlis så var det här min hemresa från den finska killen jag hälsade på. Läs bloggilägget: sommarromans på 90 talet.

Av hundkvinnan - 15 juni 2016 16:22

Vi har kommit till mitten av juni redan. Måndagen hade jag fortfarande lite feber. Började fundera på att åka till grönan o se Deep purple på tisdagen. ville verkligen....

Lindade min fot ordentligt på natten så vaknade tisdag morgon utan värk. JIPPIE!!! Dagen var fin så bestämde mig för att åka men .... hahaha. Läste på facebook att konserten var inställd pga sjukdom i bandet. men vad fasiken... när jag nu ville åka haha.

jaja lyssnat på Deep purple,Doors.Nirvana osv i lurar. gammal musik. kollat på film o jiddrat på fb för att få tiden att gå.


Annars planerar vi våran flytt nästa sommar. mkt att göra. ja eftersom han ska plugga på universitetet där också.

i höst ska jag börja slänga,sälja ge bort så mkt som möjligt. Behålla endast shyssta kläder ,arvetavlor..fina böcker o sånt


Onsdagen vaknade jag av världens kackel på balkongen under. ja tysta är dom mkt sällan. Varför sova? fick ihopp 5 timmar sömn inatt. jättefint väder ute.


haha en av mina skärholmen vänner skickade en bingolott till mig för att hon inte vill spela själv. jag ska spela åt henne. en popcorn peng hängde med också. ,hehe hoppas vi vinner storvivsten,tjoooohooo. eller en resa ooooh. rom här kommer vi ....eller nordirland. oj ja nu drömmer jag. vet ju inte ens om jag får följa med.




Av hundkvinnan - 13 juni 2016 17:05

Fredagen började med att jag sov ca 1,5 timme den natten. Suck....

sonen hade åkt 7 den morgonen till skolan. kyrkavslutning. betygsutdelning o sen tårta med klassen.


13.10 kom mina vänner från skärholmen in med tåget. gick runt i centrum lite. sen  hämtade vi tårtan o annat smått o gott. gick hem med allt, sen till pizzerian. Dom bjöd mig på käk. skitgott oooooh. Klockan 15 anslöt sonen till sällskapet. Han fick också en pizza. tog massa kort. trevligt. pladdra o skratta mkt.


Sen gick vi hem till oss för tårta,kaffe , läsk,bullar, kakor ja allt möjligt. chips med ny smak. pladdra vidare. mkt mkt skratt o fotande.

17.30 dök då tanten upp med en blomsterkvast o en nya testamentet bok till studenten. mera foton togs. trevlig dag vi var så nöjda. oj vad presenter vi fick av systrarna från skärholmen. oj jisses..

Vi var så trötta på kvällen men hundarna skulle ju ut som vanligt.

sov trots det bara 4 timmar natten mot lördag. Lördag skulle vi bara vila. dvd filmer o hundrastning. turades om att kamma våran gatuhund från spanien som fäller massor.

Vi har en granne som ska flytta så alla får massor av henne. jag har fått en fejkgran o pynt. julkransar, en kattkoja, vinglas,champangeglas o ölsejdlar. en korg som jag också gjort till en kattsäng.


Söndagen hade jag feber mer eller mindre hela dagen. frös jättemycket. Den natten hade jag sååå mkt värk. mer än jag nånsin haft. mkt obehagligt usch

Av hundkvinnan - 9 juni 2016 17:44

Häftig avslutning på 3 års hårda studier.

Tisdag: Examensförhör o sen mösspåtagningsceremoni. gamla traditioner i denna skola precis typ 20 meter från mälarens  rand

Onsdag: Studentspex o sen 3 rätters lunch med många tal. Efteråt springa till skolan o vinka frn öpnna fönster.oj vad v filmade..sen utspring klassvis. Jättekul grej m sonens klass som har 4 killar o minst 15 tjejer. Se fotografering klassvis p en trappa.Snyggt

Sen kramar o presenter. Han var så snygg i mössa o kostym.

En halvtimme senate var det dags för marchen.gå runt centrala stan. En gammal tradition att vsa upp studenterna. Jag avvek efter halva då jag har långt hem till vovvar.ja nstan 7mil.

Sen avslutade dom med att åka studentflak i ca 30 min.

Mkt varm o svettig dag. Men såååååå kul. Fotat o filmat så mkt.

Så stolt över min fina son.

Pluttas är stor.


På fredag blir det betygsutdening typ amerikansk modell. Rektorn står på en sceen o ropar ett namn i taget.upp o ta i hand o sen få betyget.sååå ballt


Är jag stolt? Jaaaaaaaaaa


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards