Alla inlägg den 12 september 2016

Av hundkvinnan - 12 september 2016 16:54

Mån 5e september...Mådde ej bra alls. Så helvetes snurrig. såg dubbelt...men gick upp till centrum ändå. men gick ej als  ... släpa mig hemåt sakta. i fruktansvärt skick.... Sonen glodde.

Jag sa till honom att nu måste vi ringa...ambulans. plocka ihopp mina saker jag går ner till Lina.

Hon öppna o pladdra som vanligt. jag bad henne ringa ambulans. Då haja hon. hon berättade att jag sluddrade, var disorienterad, mkt vinglig. mådde illa. låg på hennes golv när ambulansen kom. svinhögt blodtryck.. över 170.. dom satte nålar där på golvet men det minns jag ej. tog blodtryck o socker. sen ambulans färd. Fick med mig jeans jacka o väska.

vinka till sonen. babbla m tanten i ambulansen


Hamna på akuten. lång väntan. efter 3 timmar fick jag komma in på ett rum. en timme till innan en läkare kom. efter midnatt blev jag under sökt av denna unga söta doktor suck. han klara ej ens att ta blodtryck. efter 5 försök fick en syster ta den

kl 00.45 åkte jag upp påhjärnröngten. gick snabbt. hämtad o körd till avdelning 02 10 var jag på mitt rum.

stackars tjej. väckt av att vi babbla o bäödda. o jag fick käk. jaja runt 03 var det tyst i rummet.


Klockan 05. 30 blev jag väckt för blodprover irk. o 07 30 för blodtryck. sova är överskattat har jag hört.. forts imorgon.....

Ovido - Quiz & Flashcards