Alla inlägg den 6 december 2017

Av hundkvinnan - 6 december 2017 18:30

25 november. Lördag. Kravla mig upp o åkte mot fridhemsplan. Finska julmarkanden själv i år. gick runt o kolla på allt. Mkt fina saker överallt. i en lada brevid så sålde dom finska matvaror. nästan allt jag vlle ha var slut. blev 2 svindyra  munkar. 35 kronor styck...herregud....


sen tog jag tunnelbanan mot skärholmen. gick på lidl o prisma. köpte pasta bla...


sen gick jag till flisa. Ylva var också där. käkade broccolipaj. gott, var skitgott. hungrig som en varg. efteråt gick vi till vardagsrummet. efter nån timme kom deras bror som heter bror. ja hans fru också.... trevliga.. pratde mest med bror då han satt mittimot mig vid bordet. drack 7% cider. gott men jag tål inte mkt kolsyra.

Blev sämre o sämre vilket inte var kul förstås... bestämde mig för att åka hem redan på kvällen.


Åkte 23.22 med en helvetes massa trassel o jävligt kallt ute så var jag hemma 02.42 tur att sonen var hemma o tog hundarna hela helgen.


26 november söndag. sov ca 7 timmar i natt. sonen tog morgonrundan också..

tog 13 51 tåget mot gnesta. Julmarknad som varje år. jag går alltid på denna. jätte mysig o lagom stor. biblan är alltid öppen på deras marknader. värmde mg. dom bjöd på glögg o pepparkaka.

Lyssnade på en kör. tyvär blev jag av med både mina fina reflexvantar o reflexängeln från ryggsäcken.... ja sånt är livet


mkt trött när jag kom hem

Ovido - Quiz & Flashcards