Alla inlägg den 21 juni 2017

Av hundkvinnan - 21 juni 2017 17:26

5 juni ...... kom in på akuten 00.20 blev ilagd på ett iskallt rum på en bar brits. ingen fråga nåt o frös så jag skaka.

kl 03 kom en syster o sa att jag skulle ta en cat scan. gick snabbt o direkt ner till den iskalla rummet på akuten igen. Låg där o frös som fan till o7.00 usch o fy.


på avdelningen sa syster att det var dag nu o ingen ska sova här. sa att jag sovit 0 minuter i natt. ville hem redan då...

sket i tanten o kröp ner. blev väckt typ var 15e minut av att dom skreki på nåt. jaaa skrek...


Dagen gick o min sänggranne skrek också hela tiden. stroke patient. god lunch. dom ville ha dropp på mig efter 13, 5 timmar men jag lova dricka mkt. dom kom även då efter nästan 14 timmar på att jag inte hade nån infart i armen. suck så det fick jag då.  hade ej heller tagit blodprover alls så det tog dom också så många timmar efter att jag kom in. ja o så satte hon på droppen i alla fall då.


Försökte sova men dom kom o skrek precis hela tiden. blev tooookig. sen helt plötsligt skulle jag på magnet röngten. glöm ej att jag hade mkt svår yrsel. kundwe ej stå alls...

kördes upp i rullstol mkt illamående. o yyr.

In i8 den fruktansvärda maskinen som lät fruktansvärt mycket. fyyyy faaan. 15 min där inne o dom sa att den gått sönder o vi måste byta maskin.


ut o byta brits sååå illamående... in i nästa rum o byta brits igen o göra om hela kalaset. sen byta brits igen spyfärdig o krampande. frös som faan. kördes ut i hallen.

 Där låg jag på en kal brits o frös. illamående helt ensam. hörde hur tjejerna gjorde sig i ordning för festkväll därinne. var ju nationaldag imorgon.

så småningom gick den ena förbi mig o hem. 15 min övergiven igen. den andra kom ut o sa ... men är du kvar här än?????? JAAAAAA ursäkta om jag stör eran sminkning....


jag satte mig upp på britsen, såå yr. såg en rullstol som jag kräla upp på. börja rulla mot dörren ut från röngten men yrseln gjorde att jag körde in i väggar.


till slut kom en kille o körde mig till avdelningen. hann ligga i 15 minuter innan syster kom in igen.


SA... det finns inget mer vi kan göra..... när åker du hem???????

Jag tänkte bara.SOVA äntligen... Ring färdtjänst så åker jag hem...


Färdtjänst hem då. promenaden från taxi till porten o 2 trappor upp var ett helvete.. men äntligen hemma... soffan. sonen hade lagat mat.... hundarna var rastade.. låg ner hela kvällen ända till morgonen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards