Alla inlägg under oktober 2016

Av hundkvinnan - 11 oktober 2016 15:50

länge sen nu.....

3e oktober måndagen var jag på kyrkans  cafe. fikade o fick en del käk med mig hem.


tisdag 4e oktober. mkt mkt bråkigt på biblan o tanterna gör inget som vanligt. på kvällen försökte jag få tag på veterinärer till morsans katt som nu var mkt dålig. fick tid morgonen efter. han fick sova i sin säng brevid min säng. han fick vatten var 4e timme men tvingade inte i honom nån mera mat. mkt  mkt smekningar den natten


onsdag 5e oktober. hemsk dag. fick inte tag på skjuts så fick ta tåg ,,buss o gå en bra bit. men allt gick jättefint o värdigt till. han var kolugn. jag har hört att katter börjar spinna när dom vet att dom ska dö för att lugna sig själva. misu puttrade på . jag smekte hans ena ben o sonen hans ena öra. jag pussade honom en sista gång. gissa om tårarna sprutade

jag var mkt sjuk hela kvällen då all spänning släppte. sov o sov hela em o kvällen. rastade o sen sov igen.


torsdag. en dag där vi tog det mkt lugnt. allt som vanligt med hundar o katter. bakade 2 st morotskakor på kvällen. fikade med sonen.


fredag7e oktober sonen hade läkartid o jag hängde med. sårigt hårbotten o läskig födelsemärke. han fick remisser.


lördag 8e oktober. jätte jätte mkt tvätt. 11 maskiner med tvätt. mest mattor av alla storlekar. kolla film o käka popcorn på kvällen. den här natten fick jag påhälsning av misuu. han mjaoua brevid mig så jag vakna ( alla mina katter var i köket) både charlie o jag hörde honom. jag satte mig upp o sa med mjuk röst... hej älskling.... är du här för att säga att allt är bra... jag la mig igen o 30 sekunder senare så kände jag honom andas i mitt öra. jag sa tack för allt älskade vän. sen försvann han.  bar positiv händelse


söndag 9e oktober sonen åkte o hämta grejor i morsans lägenhet. på kvällen kolla vi film. då berättade sonen att misuu gjort sig synlig hos honom också. inte sagt eller gjort nåt bara visat sig. fan vad ballt


jag vet att man kommer till ett ställe där smärta ej finns för alla som kommer till mig av mina  djur som dött är glada o pigga


Av hundkvinnan - 6 oktober 2016 16:12

Mammas finaste katt orkade inte mer. Ingen vet hur gammal han är / var men runt 20. han har bott hos mig nu ca 4 månader sen mamma blev inlagd. en helt underbar katt som innan han blev så här sjuk lekte med mina kissar.

Sista dagarna var mkt jobbiga så den 5 oktober i år fick han avsluta. Mkt fint o lugnt. jag o sonen var båda med.    ÄLSKADE VÄNNEN:: TACK FÖR ALLT <3 <3


Av hundkvinnan - 6 oktober 2016 16:04

v 39... mkt kolla på vänner på dvd. fasiken vad vi garvat. hela säsong 1 0 2..

Storm natten mellan tisdag och onsdag. kallabalik på balkongen. mkt o plocka dagen efter...


På torsdagen var det läkare. han hade fått in en hel del svar från sjukhusen jag vart på. o så den vanliga blodtagningen.. bla bla irk...


Fredag var jag på kyrkans cafe. allt gick bra där. sonen köpte hundmatssäck


Helgen var det jättefint väder. hundpromenadväder p¨lördagen.

Söndag var jag på loppis. köpte filmer o säsong 1 av gilmore girls. 3 st prydnadscollies.

på kvällen så åkte jag till morsans lägenhet o jobbade sten hårt. fick mkt gjort.


 morsans katt börjar förändras till det sämre

Ovido - Quiz & Flashcards