Alla inlägg den 1 juni 2016

Av hundkvinnan - 1 juni 2016 16:36

Jag har såna fina minnen från vår o sommarturer med min fina arabhäst när vi stog hos knösen. 92/93 stog maja där med sin fjording. Hon körde o jag red långa turer ut i den sörmländska naturen.Fika med oss. Oh prinskorven. din fina prins. finaste fjordingen. saknar dig o våra turer maja.


Min medryttare 1988 till 1993. oj vad kul vi hade jenny med min häst.tävlingar,kurser, träningar. du o jag hade så kul också ....bio, disco,teater,kryssningar. vi var sjövilda. nu är du gift o har barn. har inte tid med mig men jag är glad att allt gått så bra för dig.


Min andra medryttare 1993 till 1996. oj vad ung du var. 11 år yngre än mig. så tuff jämt. fick alltid säga åt dig att tagga ner bland hästar. Fira jul hos din familj ett år. fina minnen.

Du flyttade till usa år 2000. Gift,skild o gift igen. Ja livet går vidare . inga barn hos dig men en häst.


Har ni märkt på mina historier 86 -96 att allt sker samtidigt. Jobbade heltid, allt med hästar o medryttare, spelade mkt mkt teater..sov aldrig typ

96 var ocså året då jag blev ordentligt sjuk o slutade jobba heltid.


Min arabpålle var sjukt pigg. het kallas det i hästvärlden. dom är5 lite svårare att rida då nerverna ligger på ytan hela tiden. för att kontrollera honom så lärde jag honom massa saker. ja för att han skulle tänka mkt istället för att explodera.


En grej han var duktig på var:stanna kvar. kommandot.. då släppte jag honom o han stog kvar lös tills jag kom tillbaks.

kunde ta in honom i hus.. kunde gå i trappor när jag red. stog ien traktor skopa vi lyfte 70 cm.

gick balansgång med mig på ryggen. plankan var 50cm upp i luften o endast lika bred som ett bildäck. sååå duktig


min 1 åriga nordsvenska häst gick samma balansgång med mig gåendes framför. även hon klarade att bli lyft av traktorskopa 70cm. kolugn.


just det. Red araben med en filt över huvet så han ej såg nåt. han litade på mig fullständigt. samma med 1 åringen. gick med henne då hon hade en filt över huvud o ögon. hon litade på mig fullständigt. jag kan det här....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards