Alla inlägg under maj 2016

Av hundkvinnan - 4 maj 2016 16:31

När jag som 22 åring började plugga vidare så märkte jag att en tjej tog samma tåg varje morgon. jo vi gick samma utbildning.Vi bodde ca 15 km från varandra. men hon var ofta hos mig då hon bodde med sin mor. började göra massa kul saker ihopp. bio. käka ute , dansa ja förutom resa sen.Året efter valde vi olika grenar på utbildningen. höll på att glida isär men snackade med henne o vi träffades ibland. så småningom började hon jobba på FK o jag på polishuset på kungsholmen.


Vi bestämde oss för att resa ihopp så nyårsafton 1991 satt vi på planet till marocco. oj vi var så oskyldiga o blev så blåsta.

 Sen reste jag med henne o utan henne 5 ggr till till samma land. Ingen lurade mig mer. ja hon gifte sig ju som jag skrev förut  o ja hela den historien finns ju redan. Hon fick barn 96 o 00. jag fick 97. vi umgicks sporadiskt. ute på gården jag bodde på var hon aldrig men sen när jag bodde i lägenheten så kom hon en gång. då var sonen 5år  o dottern 1 år. jag var hos henne flera ggr fast jag hade barn hundar hästar o katter.. suck lika långt liksom o samma pendeltåg.


Den här gången var det hon som fyllde år o vi hade bestämt att jag o sonen skulle åka till södra stockholm. vi stressade som fan för att hinna med tåget. ringde henne för att se att hon hunnit hem.

Inget svar.... ringde igen o igen.. 4e gången svarade hon. Skitsur o undra vad jag ville .....? ja joo vi är på väg nu liksom....?

Va? jag ska hem till min bror o tänker ej vara hemma säger hon.... va fan. jag blev skitsur o slängde på luren. tur att jag ringde då.. ok tänkte att hon ringer väl sen o förklarar men nej. efter en vecka började jag ringa henne för att snacka men hon svarade aldrig. Aldrig.....


Jag vet att hon bara är sur o att inget har hänt. Där tog 16 år av vänskap slut pga av att hon är sur. Än idag 14 år senare vägrar hon att svara. Provade senast 2014. herregud-


VARFÖR är inte folk mer rädda om vänskap. Jag tycker det är konstigt. För mig betyder vänskap mkt så lek inte med mina känslor


ja ja har släppt henne men vi hade kul mellan 1986-2002. men ja mkt strul också. irländskan hade mkt temperament o allt skulle gå hennes väg hmmmm haha.




Av hundkvinnan - 4 maj 2016 15:50

Igår 3 maj var det 18 år sen sonen döptes. Minns det så väl. Fick låna en sån fin dopklänning av kyrkan. med långa ljusblåa sidenband. oh min plutt. Dom enda vi bjudit var en vän med man o bebis o ja mina föräldrar.


Jag minns att jag läste en text jag lärt mig utantill. om jesus  hur han var med barn. Det var vanlig högmässa först som direkt gick över till vårat dop. alla människor satt kvar. Den kvinnliga prästen var så bra. Gick runt med honom lyft o visade upp honom för församlingen. Han blev välkommnad. Ballt!


 Sonen skötte sig jättebra. somnade sekunde efter att dopet var klart  Fikade med mina föräldrar på ett konditori efteråt. Senare kom den andra familjen hem  till oss o vi lagade middag. en lugn o trevlig eftermiddag o kväll på landet.


 Ett mycket positivt minne.

( by the way...kvinnan i familjen som kom till oss är min vän än idag.19 år nästan. vi möttes på föräldra kursen på bvc) 

Av hundkvinnan - 3 maj 2016 15:56

små minnen från mina resor i nord afrika.


 Första gången vi var där så blev vi ständigt lurade på pengar. Jagade av äckel killar. men hade jättekul också. Min irländska vän träffade en arabkille redan första dagen vi var där. suck Hans kompis raggade på mig men jag var 0 intresserad. hon hängde med denna kille hela tiden o lämnade mig med den andra.  det gjorde att jag stack iväg på egna äventyr hela tiden.


Inte alltid så bra i muslimska länder. Nästan rånad, indragen i affär, bränd på halsen osv..

jaja vi åkte flera ggr o hon var störtkär. hon åkte dit o bodde i 3 mån. han betedde sig mkt konstigt mot henne men ändå gifte hon sig med honom därnere. kände på mig att det inte skulle sluta bra.


jag har rest i hela marocco. vart i alla stora städer fez, casablanca, marrakech,,tanger ja o så uppe i atlasbergen. brrr vad kallt det var där. bodde mest på hotell men mkt hemma hos folk också. bla i fez. det var 48 c+. o nån började skrikbe kl 03 på morgonen.


ett minne från ett lokal disco: inte ett turist disco. jag blev omringad av 3 tjejer som dansade tätt runt mig. jag bara garvade o dansa vidare. fick höra senare av killarna att det var by fnasken som kollade om jag höll för trycket. gjorde tydligen det haha


 köpte en duk i en pytte affär o småkillarna som sålde började ställa sexfrågor,.... dom var typ 10 år...


Att alltid behöva ta notan vem man än var ute o käkade med.


Min vän som nästan alltid var sur pga att hennes arab kille inte var snäll. inte kul inte ok.


Lärde känna massa folk. alltid lunch,middag eller fika hos nån. en gång gick vi i 2 timmar upp för ett berg för att hälsa på en familj som bodde där. Fika o käka där. hade ett gäng ungar som gick med mig vart jag än gick där. usch. vi gick ner samma väg sen i total mörker. urk.


Minns casablanca som en stinkande stad  som det var svårt att hitta nånstans att äta. slutade med att vi åt tyskt godis i ett rum vi hyrt. massa godis för var vrålhungrig.


Jaja min vän tog med denna arabman till sverige o dom fick 2 barn. Trogen var han inte o jobba var inte kul. Hittade snabbt maroccanska män att sitta o fika med. Jag höll fortfarande tyst.Hennes val. Barnen är tonåringar idag. 15 o 19. skilda sen länge.


haha minns en tågresa från marrakech till casablanca där en kille satt o rökte på hela resan. oj tjosan. en tågvakt hade batong o slog iväggarna för att hålla folk vakna.... heeelt sjuuukt.


en annan resa från casablanca till fez. 50c+. Fick ingen luft. svimmade. I fez blev jag upplockad o lagd i en taxi. nästan medvetslös. dom bar in mig i ett rum. minns att jag fick en spruta i ljumsken. hjärtat rusade. Min vän satt i en taxi utanför. hon hade inte ifrågasatt nånting..


tog buss hela vägen till marrakech o sen till dcheira. fick höra att jag var melmedicinerad. sluta genast. herregud... fått stark hjärtmedicin..


januari 1996 var senaste gången jag var där. få se om det blir mer nån gång.  håller på o skriver en närmare story om min vänskap med irländskan. kommer snart.







Av hundkvinnan - 2 maj 2016 15:52

Nu ska jag berätta om en sk barndoms vän. Vi lärde känna varandra  när jag började 4an i en ny skola o ny stad. hon hade en bästis o jag blev bästis med en annan. men då o då gick vi ut med hundar tillsammans.

I 7an började vi umgås mkt mer intensivt. vi blev involverade i varandras liv. var ofta hos henne o hennes mor. jag började gymnasiet o senare högre studier. men hon slutade efter 9an- tyckte hon gjordde mkt konstiga val i livet. blev tillsammans med en alagare tex. o flyttade ihopp med honom. jordens alkis alltså. ja herre min gud.

 Senare flyttade hon till nord norge för att bli av med honom. men han hängde med. ja han stog ut några veckor sen stack han hem


Hon hittade en ny kille där uppe o började jobba i en video affär. dom flyttade ihopp o ja även jobbade ihopp. jag fick jobb på en gård där uppe o flyttade in i huset men jag visste ju inte att även han bodde där. stämmningen var konstig tills hon berättade att han var psykiskt ostabil o hotar henne till livet. va....?

 jaja stallet jag jobbade i gick ej bra o gick till slut i konkan. jag letade jobb som fan men hittade inget så skulle flytta hem. stämmningen i huset var för jävlig. dom var så vidriga mot varandra o mig, så bodde på hotell dom sista 2 dagarna innan jag flyttade, med hund o katt. min bästa vän sen 15 år behandlade mig som skit.....


jaha kortat ner massor igen... jobbade som städare på lyxkontor när jag kom hem till stockholm. ok 3 år gick o livet fortsatte. min mamma ringde en kväll o sa att denna kvinna kommit hem från norge o nu ville träffa mig. oj allt skit kom tillbaka. ja ok träffades o pratade men hon undvek allt jobbigt. suck.

 jag tänkte att jag ger henne en chans o ser om hon pratar senare. jagtog in henne i mitt liv igen. vi gick mkt med hundarna men hon ville aldrig snacka om varför hon behandlade mig som skit.

 Tiden gick o jag bodde nu på gården med min bebis. Hon hälsade på en gång på 3 år.


När allt brakade med min xman o allt kom ut om årslånga otroheter,våldsamhet o lögner, så ställde hon sig på HANS sida.   va ....? Hur kan hon svika mig så igen....? Hörde av andra hur hon berättar om mig. hur synd det var om min x man. allt han gjort var sånt som män gör... va....? näääääääää


Psykiskt slut med en son på 1,5 år. ingen bästis o ingen man. helt själv o en hel gård att packa. Han stack o lämnade allt till mig. flörsökte prata med min vän men hon ville ej. Hon hade valt sida igen.

kände mig ensammast i världen. jag litar ej på nån annan än min son av nån konstig anledning.


Hon blev senare ihopp med en  a lagare igen.  25 år äldre denna gång. dom fick 2 barn innan han dog en natt i sömnen.Dom är tonåringar idag. jag har försökt ta kontakt med henne på fb men hon svarar ej så jag har gjort mitt i hennes liv.Tänker inte låta nån såra mig en 3e gång.


Kramar till dom vänner jag har idag som ej sviker.







Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards