Direktlänk till inlägg 19 maj 2016

HÄSTMÖRDARE

Av hundkvinnan - 19 maj 2016 15:40

Hästmänniskor är vidriga. jag säger det med 40 års erfarenhet. jag trodde det skulle vara kul att ha häst i stort stall m mkt folk. Alltid nån att prata med. alltid hjälpa varandra vid behov. Men neeej.....

Det går ut på att bräcka varandra med så dyra grejor som möjligt. Snacka så mkt skit som möjligt om dom som inte är där just då.

Hjälpa varandra....? nej verkligen inte usch vad trött jagf blir. Jag har varit hästägare i 38 år så stått i 5 olika stora stall pga av var jag bott. Alla lika vidriga. en del med ridhus, kök o snofsiga möbler. andra helt utan. Alla med lika dålig ledning. Allt handlar om stall chefen o hur mkt man tillåter.O ja ingen ledning alls på dessa ställen utan ofta dom själva som startat skitsnack o mobbning.


Fruktansvärt så mkt jag sett o upplevt. Nej fy fan aldrig mer. det värsta var utetiderna för hästarna.  det värsta stället hade endast mellan 11 o 14  alla dar i veckan.


Hade eget stall mellan 96 o 2ooo på gården o det var ju urballt. sen också eget 2007/2008. tyvär bodde ägaren bredvid o var alkis. han gjorde saker i stallet på nätterna o hästarna var ofta oroliga på morgonen. synd för skit fint stall med stor volt o 2 gigantiska hagar. jag hade ju precis gjort min 3e huvudoperation o mådde pyton så lämnade bort hästarna till en gård i sörmland. jag fick skjuts dit på helgerna. tyvär var det här vi fick ta bort min älskade arab 34 år gammal


Juni 2009 blev det eget igen. lösdrift. en stor lada i en gigantisk hage. fylld med halm o alltid en 500kg höbal där inne. dom gick ut o in som dom ville. ja vi lånade en ponny så min häst inte skulle vara ensam. dom uuuuuurtrivdes.

o ja vi med. jag o sonen. midsommar 2011 kom då vårat halvgalna fullblod till oss. sonens nya häst. oh vilket busfrö hon var finaste tjejen.


Jaja tyvär var det villor på båda sidor om stallet. försökte hålla mig på god fot med båda men hade inte tid att skvallra o fika så mkt som dom ville. hade djur o barn hemma också.  började bli dålig igen så ville få saker gjort o åka hem. speciellt den gamla damen började bli elak då. Hagen klipptes av varje natt. hon ringde o skrek om lösa hästar. Hagen var enorm o alltid mat så dom behövde knappast rymma. tillslut klipptes den 5 till 6 ggr dygn.  dom sprang ofta på den trafikerade vägen. Den här familjen var nu vidriga mot oss o hästarna. sket i om dom blev skadade.


Juli 2012 hittade då min son sin nya häst sen ett år med avslitet bakben. levde men döendes.FRUKTANSVÄRT den smärtan i hennes ögon. Ringde överallt till omed jägare. men faaaaan ingen svararde. min kompis åkte 7 mil bortifrån med ett gevär i rally genom sörmland om ingen veterinär skulle komma snart. veterinär o han kom samtidigt. sonen hade suttit o pratat med hästen som låg med spärrade ögon. tills allt var över på nolltid. jag minns den smällen. helvete dom kunde ha tagit mig på en gång.  då kommer kärringens dotter o skriker som en galning om att hästarna inte ska vara där.......


jag hoppar väldigt väldigt mkt här för tårarana rinner igen trots att åren börjar gå. 4 år nu.


Historien slutade med en rättegång där kvinnan blåljög i rätten. Rätten som var endast kvinnor trodde henne. Hon sa till o med i rätten...( får svårt att andas) att hon hittat min häst   så svårt skadad men vänt o gått hem. inte ringt nånstans. 2 timmar senare kom jag o sonen. JAG SKREK RAKT UT  när jag hörde detta. förstår ni smärtan i min häst...... men rätten smällde i bordet o sa åt mig att hålla tyst annars skulle dom häkta mig för domstolstrots.

hon blev gullad med o till o med bensinpengar för att hon dykt upp. FY FAN för svenska rättsväsendet o polisen. ni är ju aldrig till för folket. ni skyddar brottslingar.


Denna kvinna är i år 80 år, hennes son 56 o dotter 51. alla bor i samma by som jag. jag ser henne minst en gång i månaden. Då tänker jag alltid att så ser riktig ondska ut. Fy helvete vilken människa du är. vet dina barnbarn vad du gjort?

Jag hämnas aldrig..tror på karma. men du är ren ondska

en hästmördare

Fy fan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hundkvinnan - 12 mars 2023 20:24

13/5 caféet en stund sen en annan stund upp till en äldre dam 14/5. Stor som fan loppis i Bagarmossen.skitvarmt ute. Höll på och krokna helt av hettan.   15/5 loppis på en parkering i Salem. Den tråkigaste Loppis jag nånsin varit på.   20/5...

Av hundkvinnan - 12 mars 2023 13:15

Glömde skriva att jag var i Skärholmen 29/30 april. Tjejkväll/Natt. Riktigt kul  2/5. Var på en inspelning av bytt är bytt. Kul fast jag varit på en del inspelningar förut. Trodde det skulle finnas något att käka.ja köpa åtminstone men fanns bara b...

Av hundkvinnan - 12 mars 2023 11:12

14e var jag på caféet. Alltid lika kul.   15e Medeltida marknad i Kungsan. Fint vårväder. Filmade mycket. Gillar såna här evenemang. Synd att jag mkt sällan får med mig någon.   17e . Stor loppis i Liljeholmen. Hittade lite smått och gott. He...

Av hundkvinnan - 12 mars 2023 10:53

1a var på caféet. Trevligt   3e storloppis på Scania rinken. Många bord. Mycket folk. Hittade fina saker.   5e cafe plattan bjöd på veganmat med dricka. Jag råkade vara först. Jätte gott. Mums mums. Man fick mat med sig hem också.   8e va...

Av hundkvinnan - 12 mars 2023 10:21

Mars 2022 var en mkt aktiv månad. 4e var jag på caféet på en fika. Brukar alltid vara trevligt. 5e var jag på Torekällberget. Fin vårdag. Filmade och fotade massor. Både utomhus och inomhus.   7e hade jag läkar tid.   8e hade vi stor fika...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards