Alla inlägg den 16 maj 2016

Av hundkvinnan - 16 maj 2016 16:07

Nu ska jag berätta om min son o x man. jag levde själv med min son på landet. ja själv då min man tyckte det var roligare att vara med andra. detta var tills sonen var 2 år.  x mannen var hemma ca var 3e vecka o då ungefär en natt sen drog han igen. Ingen intresse alls av sin egen son.

jag hade sonen, 2 hundar , 4 katter, huset ,odlingar, 3 hästar ,stallet mkt att göra... lunch o middag till sonen.

Jo han jobbade men alla jobb har mkt ledighet för familj herregud. han hade 15 km till jobbet o vi hade bil.


Hade inte tid att gulla med babyspråk så han lärde sig svenska mkt fort. Även vad man får o inte får göra.

när han var runt 20 månader så flyttade vi till lägenhet. på dagiset han gick på så snackades det hej villt om mig pga min yrsel bla. skitsnack på hög  nivå. Pga av min sjukdom så måste tydligen min son vara efterbliven. Jag fick gå till en barnpsykolog med honom för att dom ville det, men det dom hittade var ett mkt smart barn haha.


Åren gick o han lärde sig läsa som 4åring. Som 5 åring läste han sagor åt mig. DÅ hittade dagis på att han inte ville vara med andra barn han hade säkert nån diagnos. Dom påstog att han behövde en assistent för att klara skolan........ herreguuud.  min 5 åring läste tonårsböcker o löste matte tal för 10 åringar. jag var skiiiitarg det här barnet tyckte dagis låg efter ...... idioter


Han började ettan som 6åring. då skulle han lära sig läsa för 3e gången. han var sur jämt för att han låg så långt före alla andra. mkt bråk men bara barn med diagnoser fick hjälp...suck. han blev mer o mer skoltrött. sommaren mellan 3an o 4 an så letade jag desperat efter ny skola. hittade engelska skolan. sökte ...gjorde test .. KOM IN......TJOHO


Äntligen fick han plugga på sin nivå. alla ämnen var på engelska. han gick där 4-9. gick ut 9an med EXTREMT BRA BETYG. jag menar  the best. fick brev av rektorn. biokort, tal av rektorn. jag var så stolt..... fan vad bra han / vi är...


Han sökte till en spetsutbildning av sience med mkt höga intagningsbetyg. giss om han kom in????? JAAAAAAAA självklart....... oh mitt hjärta....

utbildningen var mkt mkt tuff o blev inte lättare att han mitt i var tvungen att operera ögonen o sen komma ifatt. oj vad han pluggade i sitt rum..

men nu är det ca 5 veckor kvar till studenten..

DÄR FICK NI ALLA SOM VILLE GÖRA HONOM TILL EN EFTERBLIVEN MED ASSISTENT.

 Mamma vet o känner sin son bäst. ( man undrar hur många andra barns liv dom förstört?)

På fullaste allvar blir många av dom sura om man berättar för dom hur bra det gått för sonen. dom sa att dom var oroliga när jag tog bort honom från dom...


Min sons far stack ju på allvar när han var runt 1 år( han var mkt lite närvarande innan också). sen kom han en gång när sonen var 6 år o kollade på honom men kände inte igen honom så jag fick peka.

Efter det har han inte hört av sig alls. alltså inget på 12 år ja vad säger man....


Min son o jag är mkt tajta men navelsträngen är klippt för länge sen.

han kan klara sig själv det vet jag. jag har uppfostrat honom.




Ovido - Quiz & Flashcards