Alla inlägg den 10 maj 2016

Av hundkvinnan - 10 maj 2016 15:33

1. när jag faktiskt åkte med på en turist tripp till ett vattenfall uppe i bergen. våran reseledare hade blivit sjuk så vi fick en finsk reseledare som kunde svenska. väl famme så hamnade vi lite fel så en arab med k pist började gå mot oss o skrika. .  hon reseledaren blev sur men ville ej genera oss så hon hojta tillbaks på finska som hon trodde ingen kunde. jag började garva högt då hon sa åt honom att stoppa upp pickan där bak hahaha. har bilder på henne, vattenfallet o cafet där vi var.

2. När jag åkte till en ranch en bra bit utanför agadir för att rida. Sa att jag var van. Mkt van men fick en halvstor ponny. jaja med mig fick jag en fransman med fantastisk kropp ( herrejeee) som red en stor elegant häst. Han pratade franska med mig hela tiden o jag haja inget. Franska är ej en av dom 4 språk jag pratar. hehe... men kul var det. helt plötsligt sätter han sin häst i full galopp o min ponnystackare skenar som en galning. trodde jag skulle dö.  Har endast bild på ponnyn.

3.När jag skulle snabbt iväg o köpa schampoo i en affär med flytande priser. ja han tog vad han kände för. hamnade på villovägar som vanligt. köpte vita jeans. fikade , promenerade. jaja mina reskamrater vänjer sig att jag försvinner.


4. När jag följde en kille hem för att sova. jaaa bara sova. vi var ett gäng som varit ute hela natten för att fira min födelsedag. klockan var 03 på morgonen. alla klämde in sig hos nån för att sova. jag hängde med denna arabiska kille till hans familje hem för att sova. försökte smita vid 07 men hans far såg mig. ville att jag skull e dricka te med honom. det var en riktig gammaldags arabman med "långklänning" o skägg.Sååååå pinsamt.haha Tillslut fick jag gå. taxi hem till mitt hyrda rum. Detta var i inzegane


5. Hatar att sola o bada. Enda gången jag badade var när det var storm o det var folktomt på stranden. Mina brallor som var kvar på stranden lyfte av blåsten hihi. agadir beach


6. När jag en kväll blev så sur på araberna som var så dryga så jag stack iväg själv som ofta. Gick mot en del av stan som  är mkt mörk... ville vara sjäv. Gick o gick.. Tänkte mkt. Helt plötsligt började en man prata med mig. På tyska. Förklarade snabbt att han sett mig länge o följt mig på avstånd. han hade också sett ett gäng arabiska män följa mig länge. han ville inte att nåt skulle hända mig så han låtsades att vi kände varandra o vi gick vidare o pratade nästan 2 timmar om allt möjligt. strandvägen hela vägen till mitt hyrda rum. han jobbade på ett tysk rese byrå.

Han sa att han sett att jag var upprörd  när jag gått o inte haft full koll på omgivningen. också  västerländsk tjej med vita jeans, jag syntes verkligen. han ville att min kväll skulle sluta bra o det gjorde den ju.

en kram o sen gick han. har aldrig pratat med han sen dess då detta var min sista resa till marocco för 20 år sen.


 Kommer säkert mera marocco minnen snart

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards