Alla inlägg den 26 april 2016

Av hundkvinnan - 26 april 2016 16:04

Många säger att det händer så mkt runt dig. men det händer nog lika mkt runt dig. skillnaden är bara att du säger till en person o jag till många. jag gör en kul grej av det hela ja i alla fall det positiva. ALLA har en historia att berätta. ALLA.


Jag växte upp med en alkoholiserad pappa o mamma som hade psykiska diagnoser. våran uppväxt var inte lätt. mkt dissfunktionell. Väldigt mkt skam inblandat. Den skammen äter upp dig inifrån. anledningen till at jag har svårt att släppa in folk i mitt liv. ifrågasätter allt. men vill inte känna smärtan av svek igen. bättre att hålla folk på avstånd.

jag tog sällan hem kompisar till mig, mkt sällan. ville inte vara hemma.

 jag var ute mkt o hade vänner men lekte nästan bara ute.


Gick även ut mkt med folks hundar. tyckte det var skitkul... men sen fick vi ju egen hund. han följde sen med från betongen till villa orten. där gick jag 4 - 9. skolan gick ej bra . dåliga betyg. gick ett år på gymnasiet innan jag hoppade av. Läste senare in gymnasiet o vidare men då bodde jag inte hemma.


jag började jobba på travstall när jag var 17 år. min arab häst o labrador hängde med förstås. 3 år blev det där. sista året på travstallet så pluggade jag in hela gymnasie kompetensen mellan 8 0 12 varje vardag. efter skolan körde jag hästar o mockade osv...


Minns travhäst tiden med mkt slit,glädje men också mkt skit. Gubbväldet var inte alltid så kul.mkt tävlingar på solvalla blev det också med sena kvällar. minns efter loppen när hästen var spolad, täckad o mumsa hö o vi alla gick upp o käka. kuskar, tränare , skötare o ev ägare..

 mums.. sen hem o sova. blev alltid skjutsad till dörren.


 tyvär slutade inte travhäst tiden så bra. Travtränaren drack rätt mkt nu o jag hade all ansvar. Ringde runt så folk kom o hämtade sina hästar. Alla kom utan ägaren till en 9 månaders sto. skrev en lapp innan jag åkte på bete med min häst att jag tog med henne. kan ju inte bli lämnad själv.


3 månader gick dom på bete tillsammans i ösmo. när jag red så sprang hon med lös. Nu visste ägaren var hon fanns men ville att hon skulle gå kvar där augusti ut.. Sååå sorgligt när hon åkte.

 min arab gick med ungtjurar hela september för att det var så bra väder o jag ville att han skulle gå ute.


kan fortsätta den här historien länge men denna höst bestämde jag att jag skulle ha pengar att betala hyra, häst o mat.Tog många skitjobb för att allt skulle gå runt. men planerna låg på högre studier o utom lands. innan 90 talet började hade jag pluggat klart o även bott i norge i flera år. Hmmm gnska nöjd alltså.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards