Direktlänk till inlägg 14 april 2016

Våran hundflock

Av hundkvinnan - 14 april 2016 15:53

Essi var vår första familjehund som vi köpte 1973 på gatan av en knarkare. Mkt rädd var han men blev tryggare med åren.Kerry blue terrier var rasen. Tyvär dog han när han var 6,5 år av njurproblem.


Jag köpte en egen labrador för min första lön som 17 åring. Hane svart. Han levde i 13,5 år. Den hunden var med mig överallt. men mest i stallet. När han var 11år kom en ett årig doberman in i vårat liv. Han hade haft 5 ägare före mig o var mkt psykiskt skadad. Dom 2 fick ca 2 år i hopp. dobermannen var mkt svår att hantera o gick ej att ta med nånstans. men älskade honom. Han blev 9 år.han hade en sjukdom sista åren som hette wobbler. han var ca 8 år när min son föddes.

Gick mkt bättre än jag trodde med dom 2.


När sonen var 10 månader kom en collie in i vårt liv från en fruktansvärd sk skum uppfödare.  Denna hane hade ej vart ute vid 10 mån ålder. livrädd för allt.dobbisen o han fick ca 3 mån ihopp. bakbenen på dobbisen ville ej mer så det var adjööö.


collien o sonen växte upp tillsammans. skillde bara 5 veckor på dom. vi hade mkt kul i hopp. alltid vi 3.  han blev 12, 5 år. under denna tid hade vi flyttat från landet in i en lägenhet. När son o collie var 8 år kom min älskling charlie in i bilden. en liten hund en kille köpt på nätet som växt o växt o nu var 71cm. eftersom han ej fick motion började han göra utfall o sticka när han var lös. nej ganska lätt att få ta över denna hund. Han lever hos mig nu 11 år gammal o otroligt lydig. När charlie var 2 år kom nästa hund till oss. från grannstaden. Lika stor o mkt odräglig. En alkistjej hade honom i en lägenhet jämt. Han drog omkull mig ofta i böjan men med tiden har han blivit en nallebjörn. även han 11 år

o bästis med charlie. sen 9 år tillbaka.


Sist lilla gatuhunden från spanien.Inne på 7e månaden hos oss. Alla älskar honom. Överaktivt galen men sååååååååå jäkla snäll o gullig.


Detta är våran nuvarande hundflock.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av hundkvinnan - 12 mars 2023 20:24

13/5 caféet en stund sen en annan stund upp till en äldre dam 14/5. Stor som fan loppis i Bagarmossen.skitvarmt ute. Höll på och krokna helt av hettan.   15/5 loppis på en parkering i Salem. Den tråkigaste Loppis jag nånsin varit på.   20/5...

Av hundkvinnan - 12 mars 2023 13:15

Glömde skriva att jag var i Skärholmen 29/30 april. Tjejkväll/Natt. Riktigt kul  2/5. Var på en inspelning av bytt är bytt. Kul fast jag varit på en del inspelningar förut. Trodde det skulle finnas något att käka.ja köpa åtminstone men fanns bara b...

Av hundkvinnan - 12 mars 2023 11:12

14e var jag på caféet. Alltid lika kul.   15e Medeltida marknad i Kungsan. Fint vårväder. Filmade mycket. Gillar såna här evenemang. Synd att jag mkt sällan får med mig någon.   17e . Stor loppis i Liljeholmen. Hittade lite smått och gott. He...

Av hundkvinnan - 12 mars 2023 10:53

1a var på caféet. Trevligt   3e storloppis på Scania rinken. Många bord. Mycket folk. Hittade fina saker.   5e cafe plattan bjöd på veganmat med dricka. Jag råkade vara först. Jätte gott. Mums mums. Man fick mat med sig hem också.   8e va...

Av hundkvinnan - 12 mars 2023 10:21

Mars 2022 var en mkt aktiv månad. 4e var jag på caféet på en fika. Brukar alltid vara trevligt. 5e var jag på Torekällberget. Fin vårdag. Filmade och fotade massor. Både utomhus och inomhus.   7e hade jag läkar tid.   8e hade vi stor fika...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards