Alla inlägg den 6 april 2016

Av hundkvinnan - 6 april 2016 16:04

Hela 90 talet var ett liv som gick i turbofart. Jobbade 1990 till 1996 på polishuset kungsholmen i stockholm. Hade min häst 1986 till 1996 hos en riktigt rik knös. Spelade teater i en grupp i stockholm 1986 till 1996. Samtidigt sprang jag alla lopp jag hittade mellan 7 km till en mil. När jag sov ???? på tåg o bussar oftast. var hemma typ 4 timmar ibland.


Den här historien handlar om vad som hände i slutet av 1995 till början av 1996.I stallet där min häst stog fanns 7 hästar. en av hästarna fick plötsligt en medryttare som skulle rida den 2 dagar vecka, en kille vi kallar M. Han var skitrolig o skämta med alla jämt. vi blev snabbt vänner. Gillade honom mkt men hans skämt gick ofta över gränsen. Han var söt o charmig men inte manlig alls. Det var nog det som gjorde att jag inte blev kär i honom alls.Många trodde han var bög.

......Min momor dog 1994 o jag ärvde lite pengar. Dom sparade jag för att köpa en ny häst. Min arab var över 20 år.

Jag hade lagt pengar på ett föl i småland som skulle hämtas i slutet av januari. Samtidigt hade jag vunnit en resa på bingolotto. Herrejösses allt snurrade.

Denne M ringde mig nu ca 2 timmar varje kväll. Mkt snack där. Han jobbade som tidningsbud 7 nätter i veckan. Jaja han erbjöd sig att vi tillsammans skulle hämta mitt föl ...wow


Åkte iväg på min resa till afrika. helkul där mkt hände förstås hahaha. Kom hem o arrangera hämtning av pålle.

Han ville komma direkt efter tidningsrundan så ja...Ner till värnamo åkte vi. Stannade 4 timmar.Lastade "raggsockan"

o åkte tillbaks till stockholm.Jag var skiträdd. Han hade nu varit vaken i 27 timmar. Det var glashalt i januari o han storma som en galning med ett föl i släpet på motorvägen. pratade med honom hela tiden för att hålla honom vaken

ja men hem kom vi o jag hade denna pålle i nästan 18 år.


Killen då??Jo hans skämt om asiater blev mer o mer sjuka. Så tänkte ge tillbaka.


Jag som 1996 skulle byta jobb för att jag numera var så dålig att hade svårt att gå så mkt som krävdes på polisen. Praktiserade på en resebyrå i stockholm.

Han skämtade numera om att importera en thai tjej som skulle laga mat hemma hos honom o han kunde sätta på när han ville.

Jag fick en av rese ledarna att ta med ett vykort till filipierna som jag skrivit till M utan underskrift. den skulle skickas därifrån. Allt gick perfekt.

Den lycka han visade när han trodde att nån asiat skrivit o ville ha honom. haha. Han pratade bara om det i en vecka..


Sen började han undra hur denna kvinna hittat honom. Alla vänner runt honom garvade för dom visste.. Äntligen fick han tillbaka..Efter 10 dar upptäckte han att det var jag som skrivit kortet. haha SÅÅÅ jävla sur.

Än idag april 2016  20 år efter så pratar han inte med mig.


Evigt tacksam för att du hämtade hem min bebis men annars....


HUR BARNSLIG FÅR MAN BLI????

( han var 25 år då)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards