Direktlänk till inlägg 10 mars 2016

Påkörd av buss

Av hundkvinnan - 10 mars 2016 15:38

skriver en historia till om polisen i våran stad. Jag o min då 14 åriga son hade varit hos vänner på landet o ridit. hoppade av bussen på ändhållplatsen. sonen skulle visa nåt på sin mobil så jag tog den.Sen minns jag bara en enorm smärta o mobilen flög. Vittnen sa att bussen kört på mig i sidan så jag flög förbi sonen o ner i diket. Helt chockad ser jag bussen åka iväg. sonen hoppar o viftar åt chauffören men han åker. jag är säker på att han såg sonen.

Jag tyckte inte att nåt var brutet så reste mig o ringde polisen. Berättade allt o sa att bussen åkt utan att stanna. Dom sa att polisen skulle komma o ta uppgifter men 40 min senare ringde jag upp o då sa dom att vi skulle gå hem.Dom kommer dit.

Tiden gick o vi började jobba hemma med allt möjligt. Höll på o tömma kattpottor när det ringde på dörren. 3 snabba ringningar o 3 knackningar. hjälp var brinner det??  Hundarna började vrålskälla så släppte pottan på golvet.

In klev en manlig o en kvinnlig polis.Sonen höll i ena hunden ..den andra hann jag stänga in i köket.

Jaha nu får vi berätta tänkte jag.. men..... nej... Den kvinnliga polisen tog med sonen till vardagsrummet o vi blev direkt särade... va?.. Ville berätta men han tittade i taket, pysslade med sin radio o höll på o mumla nåt. ville in till sonen men blev stoppad.....? Efter 2o minuter gick dom, men stannade länge i bilen utanför.

Sonen  berättade att den kvinnliga polisen flera ggr sagt åt honom att erkänna att mamma misshndlar honom. Alltså jag.... va??? Hon ville att han skulle föja med dom så att han slapp mig.....Han fattade ingenting. Jag blev helt chockad .. va fan???? o ingen tog uppgifter om bussföraren


2 dagar senare fick vi brev om att vi måste komma in till soc o prata.  herregud... jaja 10 dagar senare åkte vi på mötet. fick se anmälan polisen gjort på MIG.  men guuuuud..

En kattpotta låg på golvet när vi kom in i hallen skrev dom( ja undrar varför?) hunden låg i soffan.. ( ja mina hundar har en egen soffa) och att det luktade lagård.haha stall herr polis stall... dom har inga kor där. nej vi hann inte dusha o byta om eftersom vi inte visste när ni skulle komma

Jag blev arg o bad soc komma hem till oss kolla. ja det gjorde dom o fallet blev nerlagt för gott.

Men blev ORDENTLIGT VARNAD ATT ANMÄLA POLISEN FÖR DETTA. det skulle bara orsaka stora problem för mig. Herregud. detta är sverige...


By the way. gick med mkt svullen o svart arm i 5 veckor. smärta... Busschauffören blev inte utfrågad o jobbade vidare som vanligt.


En historia av många från min håla utanför stockholm


Bye


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av hundkvinnan - 12 mars 2023 20:24

13/5 caféet en stund sen en annan stund upp till en äldre dam 14/5. Stor som fan loppis i Bagarmossen.skitvarmt ute. Höll på och krokna helt av hettan.   15/5 loppis på en parkering i Salem. Den tråkigaste Loppis jag nånsin varit på.   20/5...

Av hundkvinnan - 12 mars 2023 13:15

Glömde skriva att jag var i Skärholmen 29/30 april. Tjejkväll/Natt. Riktigt kul  2/5. Var på en inspelning av bytt är bytt. Kul fast jag varit på en del inspelningar förut. Trodde det skulle finnas något att käka.ja köpa åtminstone men fanns bara b...

Av hundkvinnan - 12 mars 2023 11:12

14e var jag på caféet. Alltid lika kul.   15e Medeltida marknad i Kungsan. Fint vårväder. Filmade mycket. Gillar såna här evenemang. Synd att jag mkt sällan får med mig någon.   17e . Stor loppis i Liljeholmen. Hittade lite smått och gott. He...

Av hundkvinnan - 12 mars 2023 10:53

1a var på caféet. Trevligt   3e storloppis på Scania rinken. Många bord. Mycket folk. Hittade fina saker.   5e cafe plattan bjöd på veganmat med dricka. Jag råkade vara först. Jätte gott. Mums mums. Man fick mat med sig hem också.   8e va...

Av hundkvinnan - 12 mars 2023 10:21

Mars 2022 var en mkt aktiv månad. 4e var jag på caféet på en fika. Brukar alltid vara trevligt. 5e var jag på Torekällberget. Fin vårdag. Filmade och fotade massor. Både utomhus och inomhus.   7e hade jag läkar tid.   8e hade vi stor fika...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards